Dedicato alla GT6R che per vari motivi non ha potuto difendere i colori della TRIUMPH nelle competizioni ma che ha aperto una nuova era nella storia della marca.

Monday, April 21, 2008

REPLICA STORY (part.XVI)



Dopo qualche tempo rieccomi ancora a parlare della GT6R e della sua storia.
Finalmente abbiamo rimontato il basamento del motore con il nuovo cambio e il nuovo albero di trasmissione (accorciato di altri 18 cm.). Tutto sembra che fili per il verso giusto; il nuovo motore con la piastra anteriore di supporto originale dell'epoca, il cambio Triumph 2000 ecc. hanno trovato la loro collocazione nel telaio della GT6R. Adesso sono in attesa della ultimazione della testata che ha subito innumerevoli lavorazioni atte ad ottenere il massimo dal motore.
After some time here I am again to speak of GT6R and its history. Finally we re-fitted the cylinder block with the new gearbox and the new prompshaft (shortened other 18 cm.). Everything seems OK, the new engine with the original front plate with engine support, Triumph 2000 gearbox exct. All items have found their place in the GT6R frame. Now I am waiting for the completion of the cylinder head; big working in order to get the most out of the engine.

2 Comments:

Blogger Chris said...

Hiya...
Means fantastic job you are doing!
Reminds me, i have just gotta respray my chassis white!
Keep up the good work!

6:08 PM

 
Blogger GT6R said...

Hi Chris, thanks. Is a very difficult job; the same difficult of your GRP roof panel!!
You have seen my new Rally Spitfire GRP roof panel? Please visit my other blog "RALLY SPITFIRE"
Cheers

9:10 AM

 

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